בהיעדרו של נתניהו: חוק ההסדרה אושר בקריאה שנייה ושלישית

אני פונה ליו"ר האופוזיציה, חצית הרבה מאוד קווים שעד היום חצו רק חברי הרשימה המשותפת. לראות את יו"ר האופוזיציה עומד מעל הדוכן הזה ומתכנן בפני בית הדין הבין לאומי בהאג שמדינת ישראל תגיע לשם
איתי גדסי No Comments on בהיעדרו של נתניהו: חוק ההסדרה אושר בקריאה שנייה ושלישית

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה והשומרון • 60 חברי כנסת תמכו, לעומת 52 חברי כנסת שהתנגדו • יו"ר האופוזיציה הרצוג: "בנימין נתניהו מועל בתפקידו בחוקקו את החוק הזה, מועל במפעל הציוני"

צילום: Miriam Alster/FLASH90
אני פונה ליו"ר האופוזיציה, חצית הרבה מאוד קווים שעד היום חצו רק חברי הרשימה המשותפת. לראות את יו"ר האופוזיציה עומד מעל הדוכן הזה ומתכנן בפני בית הדין הבין לאומי בהאג שמדינת ישראל תגיע לשם
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה והשומרון, התשע"ז-2016, כאשר בקריאה השלישית בהצבעה שמית תמכו 60 חברי כנסת, לעומת 52 חברי כנסת שהתנגדו.

את הדיון פתח יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מועל בתפקידו ובמפעל הציוני. "ההצבעה לא החלה. יש עוד כמה דקות כדי לעצור את רכבת האימה הזו לפני שתצא לדרכה. הרכבת הזו יוצאת מכאן ותעצור בתחנה הסופית האג, ומקרונותיה יצאו כתבי אישום בינלאומיים נגד חיילים וקצינים יהודים וישראליים.  על כתבי האישום הללו יהיה חתום ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו. תעצור ביבי. תעצור.

"אני רוצה לומר חד וברור: ההצבעה הערב אינה הצבעה בעד או נגד המתיישבים, אלא בעד או נגד האינטרס הכללי של ישראל.  לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוקי המדינה, בניגוד מוחלט לדעתם של היועצים המשפטיים הבכירים בממשלה ובניגוד למשפט הבינלאומי. יש חוקים שדגל שחור מתנוסס מעליהם. זה בדיוק החוק הזה. כשאנחנו ניבחר זה יהיה החוק הראשון שנבטל."

השר אופיר אקוניס השיב בשם הממשלה: "הוויכוח הלילה הזה הוא של מי הארץ הזו, ועל הזכות הבסיסית שלנו על הארץ שלנו. אנחנו מצביעים הערב על זכותנו על הארץ. אנחנו מצביעים על הקשר בין העם היהודי לבין ארצו. לשמחתי הציבור מאמין בנו ולא בכם מה שאומר שהוא גם מאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל.

לעניין השארת  הגושים זו המצאה ישראלית לשיח פנימי. אין ערבי אחד שמסכים לזה.  חברי הרשימה המשותפת רוצים נסיגה מלאה אבל הם לפחות אומרים את האמת. אבל באים החברים מיש עתיד ומטשטשים, ממצאים המצאות, מתחפשים, זורקים סיסמאות הכל כדי לא לנהל ויכוח. מפלגת העבודה רצה חזק שמאלה יותר ממרצ אבל לא אומרים את האמת.

שמעתי את ח"כ הרצוג ואת נבואות הזעם שלו, אין כאן שום כניעה לשום ימין קיצוני. הודענו אתמול לפני ישיבת הממשלה שהחוק יבוא להצבעה הלילה וכך יהיה. ולגבי מה שאמר ח"כ הרצוג שכשהם יבחרו הם יפסלו את החוק, אז כנראה שהחוק לא ייפסל לעולם."

השר זאב אלקין  השיב: "אני פונה ליו"ר האופוזיציה, חצית הרבה מאוד קווים שעד היום חצו רק חברי הרשימה המשותפת. לראות את יו"ר האופוזיציה עומד מעל הדוכן הזה ומתכנן בפני בית הדין הבין לאומי בהאג שמדינת ישראל תגיע לשם. מנהיג מפלגה ציונית זה מה שאתה מייחל. דווקא אתה בן של שגריר ישראלי שעמד שם באו"ם וקרע לגזרים את אותה החלטת או"ם אתה זה שמטיל את יהווך על בית הדין הבין לאומי בהאג? תזכרו שבסוף זו הארץ שלנו וזו המדינה שלנו ולא הכל זה פוליטיקה, ולכן לקרוא מכאן לבית הדין בהאג לבוא בחשבון עם ההנהגה הישראלית רק בגלל המחלוקת איתכם, תתביישו לכם."

יוזם החוק ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר ההצבעה: "אני רוצה להודות לתנועת שלום עכשיו וליתר ארגוני השמאל שהיו הקטליזטור לחוק הזה ולאזרחי ארצות הברית שהצביעו לנשיא טראמפ."

יוזם החוק ח"כ יואב קיש: "לפעמים בכנסת הזו יש רגעים שאתה לא שוכח. תודה לכל החברים שהצביעו בעד. תודה לראש הממשלה שבלי התמיכה שלו זה לא היה קורה."

ההצעה נועדה להסדיר ישובים ישראלים ביהודה והשומרון שנבנו או הורחבו ללא הליך תכנון מסודר על קרקע שזכויות השימוש בה אינן נתונות בידי רשויות המדינה, ובלבד שהדבר נעשה בתום לב או בהסכמת רשויות המדינה. לפי ההסדר המוצע, אם לא הוכיח אדם את בעלותו על הקרקע, היא תירשם על שם הממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה והשומרון, ואם הוכיח אדם את בעלותו על הקרקע, יופקעו זכויות השימוש ויועברו לממונה, ואותו אדם יהיה זכאי לדמי שימוש במקרקעין או לקרקע חלופית; בעל זכויות במקרקעין הרואה עצמו נפגע מההפקעה, רשאי להגיש השגה לוועדת השגות. ההפקעה תעמוד בתוקפה עד להכרעה מדינית בדבר מעמדו של האזור וההתיישבות הישראלית בו. כמו כן, עד להשלמת הליכי התכנון יותלו הליכי האכיפה והצווים שניתנו בקשר למבנים ביישובים אלה, והם יפקעו עם השלמת הליכי התכנון, והכל למעט אם ניתנה החלטה שיפוטית או פסק דין בדבר מימוש אותם הצווים.

ראש הממשלה נתניהו לא הצביע על החוק בשל שהותו בבריטניה.



0 תגובות